021-36161333

PDF  قیمت محصولات

0
سبد خرید تومان 0
Cart is empty

کابل افشان چیست؟

 سیم و کابل های بسیار متنوع و مختلفی در بازار موجود می باشد که هر کدام دارای کاربرد و ویژگی های مختص به خود هستند. کابل ها اتصالات اختصاصی هستند که باعث راه اندازی سیستم های مختلف خواهند شد. هر کدام از این کابل ها با توجه به نوع و کاربرد خود دارای استاندارد های ویژه ای هستند. به عنوان مثال برخی از آنها هادی الکتریکی و ضخیم و برخی دیگر نیز این شرایط را نداشته و قطر کمتری دارند. برخی از آنها برای جریان فشار قوی و برخی نیز برای فشار ضعیف برق مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه شما را با انواع کابل های افشان و کاربرد هر کدام از آنها آشنا خواهیم کرد پس با ما تا انتها همراه باشید.

کابل افشان

کاربرد کابل افشان

کابل افشان به دلیل انعطاف پذیری بالای آن به نام کابل نرم نیز شناخته می شود. همین ویژگی یعنی منعطف پذیر بودن آن باعث می شود که به ساختار و حتی عملکرد آن خدشه ای وارد نشود. نوع مواد موجود در کابل ها و حتی آلیاژ هایی که به عنوان هادی مورد استفاده قرار گرفته اند، همگی در میزان انعطاف پذیری آن تاثیر گذار است. نوع و تعداد سیم های به کار رفته در آنها نیز از دیگر پارامتر های موثر در قابلیت انعطاف آنها می باشد. هر چه تعداد سیم های بیشتری در یک کابل موجود باشد قطر آن بیشتر شده و نرمی و انعطاف خود را از دست خواهند داد. اگر عایق غیر منعطف نیز در این کابل ها استفاده شود کابل به شکل مشهودی خشک خواهد شد. از کاربرد های اصلی این کابل ها می توان در حوزه تولید لوازم خانگی نام برد. تجهیزات الکترونیکی نظیر تلویزیون و کامپیوتر نیاز مبرم به کابل های افشان دارند.

از کابل های منعطف برای شرایط و موقعیت هایی استفاده می کنند که نیاز به خمش مداوم داشته باشند. کابل های فلکس در برابر این خمش ها مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. از کابل هایی با قطر بیشتر در فضاهای باز استفاده می شود تا در برابر نور خورشید و تغییرات دمایی مقاومت خوبی داشته باشند. از دیگر کاربرد های کابل افشان می توان به سیم کشی ساختمان ها، نیروگاه ها و مراکز توزیع برق، در پمپ شناور چاه های عمیق و… اشاره کرد.

 

مشخصات کابل افشان

از مهمترین مشخصات و ویژگی های کابل های افشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحمل ولتاژ 300 ولت تا 500 ولت
  • مقاومت بالا و عدم شکنندگی
  • انواع سایز، تعداد رشته با اندازه های گوناگون
  • استحکام بالا در پیچش و خمش
  • ارائه سیگنال های دیجیتال و آنالوگ
  • انتقال سیگنال های ویدئویی، رادیویی و صوتی
  • بسته بندی به صورت کلافی و حلقه ای
  • قابلیت مکانیکی و منعطف پذیری بالا
  • سطح رسانایی بالاتر نسبت به سایر نمونه ها
  • برخورداری از ویژگی خود خاموش و بازدارنده شعله

مزایای این کابل ها

در این مقاله به پاسخ سوال کابل افشان چیست؟ پرداختیم و تمام ویژگی های آن را بر شمردیم. از مزایای قابل توجه کابل های افشان می توان به صرفه جویی در فضا، بهبود عملکرد کابل، مقاوم در برابر خوردگی، انعطاف پذیری بالا و چند کاره بودن آنها اشاره کرد. سیم افشان برای مکان‌هایی که نیاز به نصب و ذخیره مقدار زیادی سیم است بسیار مناسب می باشد. تصور کنید که نیاز است تا 5 سیم مختلف را برای انتقال داده ها، برق و یا امواج صوتی نصب کنید. به جای استفاده از 5 سیم جداگانه، همه آنها را در یک کابل انتقال می‌دهید و در فضا صرفه جویی خواهید کرد. عملکرد این کابل ها به نحوی است که مقاومت و دوام بسیار خوبی دارند و هیچ تداخل الکتریکی به وجود نخواهند آورد. کابل‌های افشان قدرت مکانیکی زیادی به سیم می‌دهند و همه کاربرد ها را پوشش خواهند داد. نصب، مونتاژ و جداسازی این کابل‌ها بسیار آسان می‌باشد و سازماندهی آنها نیز برای افراد کار دشواری نخواهد بود.

ساختار این کابل ها

ساختار کابل افشان را می توان در پنج دسته تقسیم بندی نمود. در مرکزی ترین قسمت چند رشته مس قرار دارد که وظیفه رسانایی کابل ها را ایفا می کنند. در اطراف این رشته های مسی عایق پی وی سی وجود دارد که لایه ای از جنس پلی استر آنها را محافظت می کند. علاوه بر دو لایه پی وی سی و پلی استر یک لایه مسی به دور این عایق ها تنیده شده است و در آخر نیز یک لایه دیگر پی وی سی که همان لایه بیرونی و پوشش کابل ها می باشد در اطراف آنها قرار دارد. 5 قسمت این کابل ها دارای کیفیت های بسیار خوبی است که باعث شده وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.

نکته قابل توجه این است که مقاومت الکتریکی در همه لایه ها باید یکسان باشد تا جریان را به صورت یکنواخت انتقال دهد. قطر هادی مس نیز از دیگر عواملی است که باید در سرتاسر مسیر به یک اندازه باشد. استفاده از مس درجه یک در ساخت این کابل ها سبب می شود تا مقاومت آنها بالا رود و به سادگی دچار خمیدگی و شکست نگردند.

قیمت و خرید کابل افشان

به دلیل وجود نمونه های تقلبی کابل افشان در بازار خرید یک کابل با کیفیت و و مرغوب کار چندان ساده ای نمی باشد. با رعایت چندین نکته می توانید به یک محصول کاربردی دست یابید. اطمینان از هادی و عایق کابل یکی از مهمترین و ضروری ترین نکات در انتخاب کابل های افشان می باشد. انعطاف پذیری بالا از مهمترین خصوصیات هر کابل است، کابل های غیر منعطف دارای استاندارد مناسبی نخواهند بود و به سادگی دچار شکستگی و یا پارگی خواهند شد.

توجه به برند کابل نیز از دیگر فاکتور های اساسی در انتخاب کابل افشان می باشد. سعی کنید از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید این محصول نمایید تا جنس مرغوب و با کیفیت را در اختیار شما قرار دهند. با کمک گرفتن از یک شخص متخصص و خبره در زمینه تجهیزات برقی و الکتریکی می توانید از بهترین و کاربردی ترین محصول استفاده نمایید. با رعایت این نکات به یک محصول با دوام و مرغوب دسترسی پیدا خواهید کرد که قیمت کاملا منطقی و به صرفه ای خواهد داشت.

نحوه خرید کابل افشان سیمکانور

برای خرید سیم و کابل سیمکانور نیاز است سطع مقطع کابل را با توجه به جریان عبوری محاسبه کرد. این کار باعث می‌شود که به روکش سیم آسیبی وارد نشود. همچنین وزن کابل، قیمت و جنس سیم یا کابل هم بسیار مهم است . برای خرید سیم و کابل افشان سیمکانور و استعلام قیمت می‌توانید به سایت سیمکانور مراجعه کنید و با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.
اگر شما هم قصد خرید سیم و کابل افشان را دارید، با مشاهده اطلاعات موجود در این صفحه می توانید اطلاعات خوبی را کسب کنید. در سایت سیمکانور قیمت سیم و کابل افشان به صورت روزانه آپدیت می‌شود. به راحتی می توانید بررسی و مقایسه خود را انجام دهید و تجربه خرید خوبی را داشته باشید.

چرا سیمکانور؟

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

Shopping Basket
0 Item | تومان 0
View Cart