021-36161333

PDF  قیمت محصولات

0
سبد خرید تومان 0
Cart is empty

انواع کابل برق با کاربردهای متنوع را می توانید در صنایع مختلف نظاره گر باشید. سیم ها و کابل ها جزء لوازم پر مصرف به شمار می آیند که در زندگی ما نقش مهمی ایفا می کنند. بدون انرژی برق و وجود این لوازم ضروری، زیستن محال است. این تجهیزات در جهت انتقال برق به مکان های مختلف و عملکرد صحیح لوازم برقی متنوع مثل کامپیوترها، موبایل، یخچال و غیره ضروری هستند. کاربرد این محصولات بی همتا به شکلی است که هر روزه شاهد ساخت مدل های مدرن از این تجهیزات با عملکرد ویژه هستیم. در این متن تصمیم داریم پیرامون این لوازم پرکاربرد و بی نظیر سخن بگوییم.

کابل برق چیست؟

کابل برق،کابل افشان  مجموعه سیم های مقاوم مسی با پوشش لاستیکی است که جهت توزیع برق به مراکز مختلف و کارکرد صحیح لوازم برقی بکار می رود. در موقع تهیه انواع کابل برق مثل کابل زوجی ، سیم افشان باید به برچسب گذاری آنها توجه ویژه داشته باشید. از متداول ترین برچسب های نوشته شده بر روی این لوازم بی همتا می توان، THHN، THWN، THW و XHHN را بیان کرد. این علامت های اختصاری اغلب دوام کابل در برابر آتش سوزی، رطوبت و جنس آنها را مشخص می کند.

 کابل های برق متشکل از اجزایی مانند رسانا، عایق و غلاف هستند. این تجهیزات برقی برای انتقال و راه اندازی لوازم برقی متنوع کاربرد دارند. کابل برق کامپیوتر جزء تجهیزات رایج و پرکاربرد است که مدل های مدرن و متنوع آن با عملکرد عالی تولید و به فروش میرسد. از نمونه های پرکاربرد آن می توان به VGA، DVI، AV، اچ دی ام ای، دیسپلی پورت، Parallel، USB، Firewire، تاندربولت(Thunderbolt) و اپتیکال اشاره کرد.

کابل برق بر اساس فاز در رنگ بندی متنوع

بررسی انواع کابل برق را از نظر سطح ولتاژ یا فشار بشناسید

انواع کابل برق را از دیدگاه های مختلف می توان دسته بندی کرد که یکی از آنها، با در نظر گرفتن میزان تحمل ولتاژ یا فشار است. در این بخش ویژگی های این نمونه کابل ها را مورد بازبینی قرار می دهیم.

بررسی ویژگی های کابل فشار قوی

در این قسمت در حیطه مشخصات یکی از انواع کابل برق با نام کابل برق فشار قوی و سیم افشان (کابل افشان) سخن می گوییم.

  • دارای محافظ یا عایق XLPE و رسانا با ماهیت مس یا آلومینیوم
  • قادر به تحمل ولتاژهای 36000 تا ۴۰۰۰۰۰ ولت
  • عایق کشی با بهره جویی از خطوط CCV و کنترل با کامپیوتر
  • دارای عایق یکدست، صاف و یکنواخت
  • کاربرد در توزیع برق به نیروگاه ها، کشیدن کابل برای پست های هوایی، خانه ها، کارگاه ها، زیر زمین ها، اینترنت و تلفن، اتصالات مربوط به فیبر نوری و غیره

بررسی ویژگی های کابل برق فشار متوسط

کابل های برق فشار متوسط یکی دیگر از نمونه های این محصول است که مشخصاتی ویژه دارد که در این بخش آنها را مورد بازبینی قرار می دهیم.کابل افشان  

  • حاوی عایق یا محافظ XLPE و رسانا در جنس مس یا آلومینیوم مانند نوع قبلی
  • تحمل فشار کمتر از 36000 وات
  • در نمونه های متنوع مانند تک رشته ای و سه رشته ای
  • تولید با توجه به استانداردهای IEC یا BS
  • در نمونه های مختلف بر اساس تحمل ولتاژ برق به ۲۰ و 33 کیلوولت
  • کاربرد در بنا‌های تجاری یا مسکونی و مدارهای انتقال صنعتی
انواع کابل برق با مقطع متفاوت

بررسی ویژگی های کابل برق فشار ضعیف

از دیگر انواع کابل برق،کابل افشان که در مکان های متنوع بکار گرفته می شود، کابل هایی برای تحمل ولتاژهای ضعیف است که در این قسمت به آنها می پردازیم.

  • توانایی تحمل ولتاژهایی بین 600 تا رنج 1000 ولت
  • در ماهیت های متنوع مانند مس و آلومینیوم و عایق کردن با پلیمرهای متفاوت
  • کاربرد در جهت توزیع نیرو از جمله روشنایی و توزیع برق به الکتروموتور‌ ها
  • در نمونه های مختلف مانند ضد آتش، با دوام در برابر شعله، غلاف سربی، مسلح، بدون هالوژن و غیره

بررسی کابل های برق با توجه به مکان بکارگیری

همان طور که در بالا بیان شد، انواع کابل برق بسیار متفاوت است. یکی دیگر از این طبقه بندی ها با در نظر گرفتن مکان بهره جویی از آنهاست.

کابل های برق با توجه به مکان استفاده

نام کابل

ساختمانی

زمینی

هوایی

ویژگی ها

قابل استفاده در مکان های متنوع با ماهیت رسانای مسی و غلاف pvc

از نمونه های متنوع این کابل

افشان، تخت، جوش، سرب و زره دار

با حالت نصب متنوع مانند روکار و تو‌کار

در دو دسته خشک و انعطاف پذیر

توزیع برق از داخل خاک

رسانای مسی با عایق P.E.T

حاوی سیم ها یا نوارهای فولادی در صورت نیاز

افت ولتاژ کمتر نسبت به هوایی

هزینه نگهداری پایین و خطای کم

گران تر از سایر کابل ها

در نمونه های مختلف مانند

فشار، تک هسته ای، دو هسته ای، سه هسته ای و سه و نیم هسته ای

بهره جویی از آن با مهار فولادی بر روی تیرآهن ها

بکارگیری سیم های رشته ای با ماهیت گالوانیزه و از یک غلاف با جنس موادی مانند پلی اتیلن

هزینه پایین تر نسبت به دیگر کابل ها

انعطاف پذیری ایده آل و

وزن کم

رسانایی الکتریکی عالی

 در نمونه های مختلف مانند هوایی با هادی لخت، AAC، ACSR و AAAC

شناسایی کابل های برق برای اهداف مختلف

انواع کابل برق چگونه کار می کنند؟

انواع کابل برق چگونه کار می کنند، جزء پرسش های رایج متقاضیان خرید این محصول پر کاربرد است.  این تجهیزات از یک یا چند رسانا با ماهیت مس یا آلومینیوم ساخته می شوند که الکتریسیته از آنها عبور می کند. رسانا با موادی مثل PVC یا XLPE پوشیده شده است تا از نشت جریان پیشگیری کرده و خطرات الکتریکی را به حداقل برساند. بوجود آمدن اختلاف های پتانسیل در انتهای کابل ها منجر به خلق میدان الکتریکی در رسانا می شود. این ولتاژ، الکترون‌های بی‌پیوند رسانا را به حرکت در می‌آورد و در نتیجه جریان الکتریکی را در تمام طول کابل حرکت می دهد.

آشنایی با کابل برق صنعتی

از دیگر انواع کابل برق که بسیار پرفروش بوده و توانایی منتقل کردن برق فشار قوی را دارد، کابل برق صنعتی است. از این محصول به دلیل مقاومت بالا در کارگاه های صنعتی، کارخانه ها، سیستم حمل و نقل، نیروگاه ها و غیره بهره می برند. نکته مهم دیگر در حیطه این محصول صنعتی، متفاوت بودن آن با کابل های ساختمان سازی است. کابل های مورد نظر حاوی یک محافظ یا عایق با ماهیت هایی مانند pvc، XLPE، پلی اتیلن و غیره هستند. سایز مقطع و رشته های متفاوت در این محصول، تعیین کننده کاربرد آن در مکان های متنوع است. از سایزهای پر‌فروش این تجهیزات می توان به ۱۵+۷۰*۳ اشاره کرد.

کابل برق با ماهیت رسانای مسی

آشنایی با یکی از انواع کابل برق با نام سه فاز

کابل سه فاز یکی از محصولات متداول موجود در بازار جهت توزیع و انتقال برق است. این محصول، قابلیت انتقال برق از یک منبع به منبع دیگر را دارد. بکارگیری این کابل در شبکه هایی با ولتاژ برق بالا بسیار رایج است. این کابل ها در مراکز صنعتی و راه اندازی سیستم هایی مثل، پمپ، الکتروموتور، دستگاه های صنعتی و غیره کارایی دارند. از این تجهیزات نه تنها در مراکز صنعتی، بلکه در انتقال انرژی در ساخت بناهای متنوع بهره می گیرند.

کابل های سه فاز در نمونه های متنوع در بازار موجود بوده که 3، 4 و 5 رشته رایج ترین نمونه های آن هستند. افشان یکی از معروف ترین این کابل ها است که با رشته های متنوع ارائه می شود. هر کدام از این کابل ها خود به فاز 1، 2 و 3 طبقه بندی شده اند. نوع 4 رشته علاوه بر فازهای 1، 2 و 3 دو نمونه سیم با نام نول و ارت به زمین نیز دارد. رنگ های کابل های مورد نظر نیز با توجه به فازهای 1، 2 و 3 و ترتیب رشته ها متفاوت بوده و به ترتیب، قرمز، زرد و آبی است.

کابل های متنوع با کاربردهای مختلف

اهمیت کابل برق

کابل افشان برق نقش محوری در جهت انتقال نیروی الکتریکی در جامعه معاصر دارند. چند دلیل کلیدی وجود دارد که نیاز به این تجهیزات را برجسته می کند، که در این قسمت به آنها می پردازیم.  

توزیع قدرت: کابل‌ها، برق را از نیروگاه‌ها یا دستگاه های انرژی تجدیدپذیر به خانه‌ها، محل کار، کارخانه‌ها و سایر مکان ها منتقل می‌کنند. آنها دستگاه های الکتریکی، ماشین آلات و روشنایی را در شبکه های توزیع برق تامین می کنند.

زیرساخت برق: کابل های برق به طور ایمن، روشنایی را توسط  نیروی برق و پریزها به دستگاه های الکتریکی مختلف در ساختمان ها میرسانند. راه اندازی و سیم کشی مناسب، تامین برق قابل اعتماد برای زندگی روزمره و امکانات مدرن امروزی به وسیله این تجهیزات بی همتا تامین می شود.

کاربردهای صنعتی: ماشین آلات سنگین، تجهیزات و فرآیندهای تولید، نیاز به کابل برق دارند. آنها می توانند از آب و هوای سخت، دماهای بالا و بارهای سنگین جان سالم به در ببرند و عملیات صنعتی قابل اعتماد و ایمن را تضمین کنند.

مخابرات: این تجهیزات، خط های تلفن، اینترنت و اتصالات فیبر نوری و مخابراتی را حمل می کنند. کابل ها، ارتباط جهانی، انتقال داده و دسترسی به اینترنت را امکان پذیر می سازند.

ایمنی و قابلیت اطمینان: طراحی کاربردی و نصب و نگهداری کابل های برق برای ایمنی ضروری است. این محصولات از افراد، اموال و محیط زیست در برابر شوک، آتش سوزی و اتصالات کوتاه محافظت می کنند. سیم های برقِ قابل اعتماد، منجر به کاهش خرابی سیستم الکتریکی، وقفه ها و تعمیرات پرهزینه می شوند و عملکرد مداوم و کارآمد را تضمین می نمایند.

کابل افشان

نتیجه گیری

بررسی انواع کابل برق به خریدار کمک می کند، محصولی مطابق با نیاز مرکز صنعتی یا استفاده خانگی تهیه کند. کابل برق جزء محصولات پرکاربرد و بی همتا است که در ساختمان سازی، مراکز انتقال نیرو، کارکرد لوازم برقی و غیره بکار می رود. این محصول در سه نمونه شناخته شده با تحمل ولتاژهای متفاوت تولید می شوند که هر کدام مشخصاتی خاص دارند.

 این تجهیزات با توجه به مکان استفاده، به سه نمونه کلی با نام های ساختمانی، زمینی و هوایی دسته بندی شده اند. کابل سه فاز جزء متداول ترین محصولات است که به علت تحمل بالا در ولتاژهای قوی در ماشین آلات صنعتی بکار گرفته می شوند. از اهمیت بکارگیری کابل های برق می توان، توزیع انرژی، زیرساخت برق، کاربردهای صنعتی، مخابرات و ایمنی و قابلیت اطمینان بالا را بیان کرد. در صورتی که شما نیز مشتاق خرید کابل های بی همتا در نمونه های مختلف و از برندهای شناخته شده هستید با کارشناسان سیمکا نور ارتباط برقرار کنید.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

Shopping Basket
0 Item | تومان 0
View Cart