021-36161333

PDF  قیمت محصولات

0
سبد خرید تومان 0
Cart is empty

کابل‌ زوجی برای نخستین بار در سال ۱۸۸۱ در سیستم تلفن توسط بل مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۰۰ آمریکا برای تمام شبکه‌های تلفنی و وخابراتی خود  از این نمونه کابل یا کابل‌هایی با ساختار مشابه استفاده کرد. در کابل‌ زوجی سیم‌ها به شکل دو به‌ دو به هم پیچانده شده‌اند و با توجه به رسانا بودن  اختلالات مغناطیسی را در این گونه ارتباطات ها بی‌اثر می‌کنند. بطور کلی در این مورد کابل‌ها، رشته‌های به هم تابیده شده موجب می‌گردند زوج‌های مغناطیسی به سیگنال مبدل شوند. کابل‌های زوجی مانند سیم‌های برق و … رشته‌های تکی ندارند و در داخل کابل چندین سیم وجود دارد که منظم به هم تابیده شده و کابل را ایجاد می‌کند

Twisted pair cable

کابل زوج به هم تابیده

 کابل های زوج سیم به هم تابیده دارای دو عدد رشته سیم مسی عایق‌دار است. این سیم ها به دور یکدیگر تابیده شده‌اند. تابیدگی این کابل باعث استاندارد شدن مشخصه‌های الکتریکی کابل می‌شود. همانطور که در بالا گفته شدهم در مورد دفع میدان مغناطیسی این تابیدگی همچنین باعث کاهش پارازیت الکتریکی بر خط یا نویز موسوم به تداخل الکترومغناطیسی یا‌ به طور اختصار EMI می‌شود. کابل های زوج سیم به هم تابیده (Twisted-Pair) به دو دسته تقسیم بندی می شوند. این دسته بندی بر اساس روکشی که اطراف کابل را احاطه می کند صورت می گیرد به همین علت به صورت زیر بخش بندی می شود:

  • روکش دار یا STP مخفف شده ای عبارات:   Unshielded Twisted-Pair
  • بدون روکش یا UTP مخفف شده ای عبارات: Shielded Twisted-Pair
Twisted pair cable

کابل زوج سیم به هم تابیده روکش دار (STP)

در اینجا منظور از واژه روکش در واقع همان پوشش رسانایی ست که در اطراف زوج تابیده در زیر پوشش عایقی قرار گرفته است. این پوشش موج کاهش تداخل الکترومغناطیسی شده به همین دلیل انتقال داده در مسافت های طولانی به نسبت کابل زوج به هم تابیده بدون روکش با سرعت بیشتری صورت می گیرد. سرعت انتقال داده در این نوع کابل بالغ بر ۵۰۰ مگابیت در ثانیه است. تضعیف سیگنال در این کابل مشابه کابل زوج سیم به هم تابیده بدون روکش است. میزان مسافتی که کابل مذکور بدون افت سیگنال طی می کند برابر با ۵۰۰ متر معادل ۶۴۰ فوت است.

 

مزایا و معایب:

این نوع از کابل های شبکه بر اساس تکنیک هایی مانند خنثی سازی و محافظت تولید شده اند. کابل های روکش دار می توانند نویز را از بین ببرند و اختلالات مغناطیسی داخل شبکه را خنثی کنند.

 کابل های  STP عبارت اند از:

  • U/FTP: یک فویل دور هر جفت سیم آن وجود دارد.
  • F/UTP: یک فویل دور کل سیم ها وجود دارد.
  • S/UTP: یک شیلد دور کل سیم ها وجود دارد.
  • SF/UTP: یک شیلد و یک فویل دور کل سیم ها وجود دارد.
  • S/FTP: یک فویل دور هر جفت سیم و یک شیلد دور کل سیم ها وجود دارد.
  • F/FTP: یک فویل دور هر جفت سیم و یک فویل دور کل سیم ها وجود دارد.
  • SF/FTP: هم محافظ بافت شده و هم فویل دور سیم ها وجود دارد. این مدل کابل گران ترین نوع کابل شبکه است که در شبکه هایی که امنیت بالایی دارند استفاده می شود.
Twisted pair cable

کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار

کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار، محصول تولیدی شرکت خوشنام کرمان تل، از جمله محصولات اساسی در ردۀ سیم و کابل می‌باشد که با قیمتی مناسب در فروشگاه نورسان الکتریک به فروش می‌رسد.

کابل زوجی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

کابل زوج یا کابل زوجی یا کابل زوجی به هم تابیده یا زوج به هم تابیده (به انگلیسی: Twisted pair)، شکلی از سیم‌کشی است که در آن سیم‌های هادی دو به دو به هم پیچ خورده‌اند تا اختلالات الکترومغناطیسی حاصل از منابع خارجی را خنثی سازند.

این مدل کابل در 2 رشته زوج، 4 رشته زوج و 6 رشته زوج موجود می‌باشد. قطر هر رشته معادل 0.6 میلی‌متر است.

از این مدل کابل برای انتقال دیتا استفاده می‌شود (چراکه اختلاف الکترومغناطیسی را به حداقل می‌رساند و تداخل و نویز را از بین می‌برد). از این رو، معمولاً سیم کشی‌های مربوط به باکس تلفن مخابرات را با این کابل انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

مشخصات کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار

  • 2 رشته زوج و در مجموع 4 رشته
  • قطر هر رشته معادل 0.6 میلی متر
  • روکش نویزگیر (فویل پیچیده شده دور 2 رشته سیم زوجی)
  • روکش PVC مقاوم در برابر فشار، ضربه، رطوبت و نور آفتاب
  • مغزی آلومینیومی با روکش مس (CCA)
  • تولید ایران و دارای نشان ملی استاندارد
  • مناسب برای انتقال دیتا و سیم‌کشی تلفن از باکس مخابرات به درون منزل

قیمت کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار

محصولات شرکت کرمان تل، در مقایسه با سایر محصولات مشابه، از قیمت مناسب‌تر و اقتصادی‌تری برخوردار است. اما این مسئله به هیچ وجه نافی کیفیت بالای محصولات این شرکت نیست.

بی‌شک، شرکت کرمان تل یکی از پیشروترین و روزآمدترین شرکت‌های ایرانی در زمینۀ تولید سیم و کابل در داخل کشور محسوب می‌شود. کیفیت عالی همراه با قیمتی اقتصادی دو مزیتی است که محصولات این شرکت از آن برخوردار است.

خرید کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار

امکان خرید کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار با قیمتی مناسب از فروشگاه نورسان الکتریک برای شما خریداران عزیز فراهم شده است.

شما می‌توانید با ثبت سفارش برای کابل مخابراتی 2 زوج 0.6 فویل دار، این محصول باکیفیت شرکت کرمان تل را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

علاوه بر خرید متری و خرد، شما می‌توانید حلقۀ 500 متری کابل مخابراتی 2 زوج فویل دار را سفارش دهید و از تخفیف ویژۀ ما استفاده کنید.

نتیجه گیری

بررسی کابل های زوج سیم به هم تابیده  به خریدار کمک می کند، محصولی مطابق با نیاز مرکز مخابراتی یا استفاده خانگی تهیه کند.کابل های زوج  جزء محصولات پرکاربرد و بی همتا است که در مخابرات است.

 

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مشتری مداری، کیفیت بالا و قیمت رقابت پذیر رمز بقای این واحد تولیدی بوده است.

Shopping Basket
0 Item | تومان 0
View Cart